Hembrev sommar

Hej på er!

Tack till er alla, som kom och deltog vid vår familjefest! Vi blev ett stort och härligt gäng tillsammas och det är alltid lika roligt. Vädret var tyvärr inte på vår sida, men vi fick ändå alla plats inne på Stubben och kvällen blev mycket lyckad!

Det är snart dags för fest igen, då ni är välkomna till vårt midsommarfirande. Tisdagen den 20:e juni kl 14:30 firar vi midsommar ute på förskolans gård. Bjud gärna med er nära och kära för att fira tillsammans med oss. Se också inbjudan på vår dörr vid utgången.

Tro det eller ej, så är även semestertiderna nu på ingång. Det är bara det härliga vädret, som vi väntar på och tids nog kommer det får vi hoppas. Förskolan har öppet under hela sommaren, med undantag för vecka 29-30. Under semestertiderna kommer vi att ha två sommarvikarier här i Önum, som båda är förskollärarstudenter. På Myrstacken kommer Natahlie Frej att arbeta, under tiden som Lilian och Anna har semester. På Stubben arbetar Amanda Sahlin.

Efter sommaren flyttar både en del barn ifrån oss, samtidigt som vi får nya barn till oss. Alla barn som är födda 2012 flyttar över till Å-sidan. Med detta gäng flyttar även Julia, Anton, Jacob, Cajsa och Sigrid. Från Stubben kommer Lovisa, Hugo, Mila, Signe, Nellie, Tim, Saga och Oscar upp till oss.

Vi som kommer att arbeta här på Myrstacken i höst är:

Lilian Carlsson Gidstedt

Helena Johansson

Madeleine Svensson

Anna Jonsson

På Å-sidan arbetar följande:

Britt-Marie Eriksson

Madeleine Karlsson

Jimmy Seger

Maja Larsson

Cecilia Nordström

Den 18:e september är förskolan stängd, då personalen har en kompetensutvecklingsdag.

Nu har du möjlighet att utveckla dig i din föräldraroll. Vid Vara kommuns hemsida har du möjlighet att anmäla dig till en föräldrarutbildning. För mer info läs på hemsidan eller på anslaget som sitter vid vår ytterdörr.

Till sist önskar vi er en härlig sommar!