Hembrev Augusti

Nu är ett långt sommarlov över och skolan startar igen, vi på fritids har haft en härlig sommar fylld med många olika aktiviteter.

Nytt skolår innebär lite nya rutiner:

• De barn som kommer till fritids före klockan 6.30 är välkomna in till Myrstacken.

• Från klockan 6.30 finns personal på fritids och ni kan lämna era barn där.

• 7.30 äter vi frukost i matsalen, och efter frukosten går alla barn ut en stund innan skolan börjar 8.20. Om era barn äter frukost på fritids, tänk på att komma i så god tid att de kan äta i lugn och ro.

• När skolan slutar för dagen, samlas vi på fritids för en lugn stund, innan andra aktiviteter tar vid. De barn som är lediga från fritids åker buss hem, har vi inte fått något meddelande behåller vi barnen här så att ingen kommer hem till ett tomt hus.

• Ca 14.15 – 15.00 äter vi mellanmål i två olika omgångar.

• Strax före halv fem går vi över till Förskolan och era barn hämtas där.

Nytt för i år är Ebba Nelson Danevad som kommer arbeta hos oss på fritids. Övriga som kommer att arbeta på fritids är David, Jimmie, Maja. Vissa dagar kommer även Moa vara hos oss.

Tänk på att vi är ute mycket på fritids, därför är det bra att det finns regnkläder och stövlar på plats. Tänk på att märka era barns kläder. Det är också bra att ha en påse med ombyte hängande här. Tänk alltid på att säga hej då när ni går hem. Behöver ni ändra tiderna på fritids så meddela oss i förväg. Mailadressen: info@onumsfriskola.se går också bra att använda, det går även att skicka SMS till fritids egna mobilnummer: 0720503180. Mail och Sms måste då finnas hos oss senast kl 11 samma dag.

Vi ser fram emot ett trevligt läsår tillsammans med era barn. Ebba, Moa, Maja, Jimmie & David