Veckobrev 40

Reflektion över veckan.

Klass 1-3 blå har haft klassråd. Vi prata om hur vi har det i skolan och vilka saker vi önskade att skolan skulle köpa in. I tisdags var Meja på elevforum, där prata de om vad vi behövde till skolan.

På engelskan tittar 3:orna på The Game. Det handlar om tre barn som ska spela ett spel. Det verkar vara en rolig serie.

1:or och 2:or har jobbat med siffror och en show på Engelskan. Vi sjöng också engelska sånger.

I onsdags hade vi bad, en del träna på att dyka andra träna på att simma bröstsim och ryggsim. Alla fick prova att vara på det djupa.

3:or har haft idrott, vi blev indelade i två grupper och lekte två olika lekar.

1-3 blå och röd fick alla göra egna bokmärken och dekorera som man ville en del blev djur andra blev monster.

Vi har haft bild vi gjorde fina björkar med kvällshimmel eller morgonhimmel. Ni kan se dom i trappgången.

3:or har haft GOTW ledtråden var ”Världens största sandlåda”, vi fick lära oss mer om Sahara öken.

I svenskan har 1:or jobbat med bokstaven Bb, vi fick spåra bokstaven, jobba med bokstavståget och jobba i arbetsboken.

Igår var vi i skogen. 2:or och 3:or lekte ”pepparkakskull”. 1:or lekte en svamplek.

Idag har vi grönflaggdag, vi tror det kommer bli en toppendag.

Såhär tycker vi att veckan har varit:

Rolig, bra, bra, bra, jätte rolig, kul, rolig, fantastisk, intressant, lärorik, rolig, bra, bra, bra, bra, kul, rolig, bra och bra.

Vi ser fram emot en ny lärorik vecka tillsammans.

/Klass 1-3 blå