Hembrev myrstacken nov-17

Hej på er!

Vi vill börja med att tacka er alla som kom och deltog vid vårt föräldramöte! Det var roligt att så många kunde komma. För er som tyvärr inte kunde delta, kommer här en liten sammanfattning ifrån kvällen:

Vi inledde kvällen med att ni föräldrar fick välja en bok ur vår bokgarderob. Dessa böcker finns nu framme på avdelningen, som vi idag läser tillsammans med barnen. Detta moment har vi tidigare gjort tillsammans med barnen, som grundar sig i vårt arbete kring läslyftet. Läslyftet är en kompentensutveckling för oss pedagoger, som utökar våra kunskaper i barns läs- och skrivutveckling. Kvällen fortsatte sedan med information kring våra olika arbetsområden och hur vi arbetar med våra fem olika SK-mål. Inne på vår avdelning har vi en temavägg, där detta arbete synliggörs och där kan ni läsa mer om detta. Var inte blyga för att komma in och kika, utan tvärtom! Vi visade även mycket bilder på barnen, som tagits både vid våra olika arbetsmoment och i den fria leken.

Hösten har nu kommit med stormsteg, och det har blivit mycket kallare. Ta gärna en titt på barnens kläder, så det finns fodrade regnställ och fodrade stövlar.

Vi vill redan nu bjuda in er till vårt luciafirande, som är torsdag den 14:e december, kl:7:30. Morgonen inleds med luciatåg följt av julfrukost, och allt kommer att ske inomhus. Vi vill därför gärna veta hur många som kommer och sista anmälningsdag är måndag den 4:e december. Finns det hjärterum, finns det stjärterum och alla är därför välkomna!

Med vänlig hälsning Lilian, Helena och Madeleine