Julbrev från Spindelnätet

Julbrev

Nedräkningen till jul har startat och vi på fritids har börjat förbereda för pyssel och annat julskoj.

Då det börjar bli mörkt tidigt på eftermiddagarna så håller vi oss inomhus efter mellanmålet. Antingen har vi aktiviteter i förskoleklassrummet eller nere i slöjdsalen. Vår utevistelse försöker vi ha direkt efter fritidssamlingen kl 13. Se gärna till att det finns både varma och regntåliga kläder på plats här på skolan.

Glöm inte att lämna in tider för jullovet. Dessa vill vi ha in senast 1/12 för att kunna planera ett bra lov. I ett senare hembrev kommer vi meddela hur verksamheten kommer att vara under de lediga dagarna, vissa av dagarna kommer fritids att vara tillsammans med förskolan.

Från och med nästa vecka blir det personalförändringar på fritids. David gör sin sista dag på fredag innan han börjar på nytt arbete, vi önskar honom lycka till! Han kommer att ersättas av Lovisa, som tidigare har vikarierat hos oss på fritids och på förskolan.

Julhälsningar

Ebba, Moa, Maja, Jimmie & David