Hembrev förskoleklassen

Hej alla förskoleklassföräldrar!

Nu rusar veckorna… Det är inte långt kvar på den här terminen. På onsdag 6/12 ska vi i förskoleklassen åka till Vara kyrka på julvandring. Det brukar vara uppskattat hos eleverna.

Bad och idrott tar juluppehåll så nu behöver inga kläder skickas med. Ny lapp kommer när det drar igång igen på vårterminen, men första veckan är vi kvar på skolan.

Fredag 8/12 har vi Nobelmiddag i bygdegården. Det är en extra festlig dag som vi firar vart 3:e år. Om man vill får man klä upp sig lite extra och eleverna kommer bli serverade trerätters av personalen. Det kommer även delas ut Nobelpriser i olika kategorier.

Onsdag 13/12 firar vi som sagt Lucia i Önums kyrka där eleverna i förskoleklassen deltar tillsammans med åk 1,2,3 och skolkören. Tänk på att bjuda med alla nära och kära! Vita linnen finns det gott om på skolan, så säg till om någon behöver låna.

Torsdag 14/12 är det julfest i bygdegården på kl. 18.00. Separat inbjudan med mer info kommer.

Fredag 15/12 är det den traditionella julpysseldagen. Då är ni föräldrar välkomna att komma och vara med och pyssla, dansa och äta gröt.

Måndagen den 18/12 äter vi vår traditionella jullunch.

Skolan slutar den 19/12 kl. 11.00.

På matteleken jobbar vi med klockan. Heltimme och vi har även pratat lite om halv.

”Krokodilen Kalle ” har varit hos oss i några veckor så vi har hunnit att måla honom med fina tänder, letat efter honom i tidningar och jobbat med ord där han förekommer. I denna veckan fick vi ett brev från Pippi Långstrump där hon frågade om vi ville baka krumelurpiller och det ville vi ju. Så imorgon fredag ska vi se om vi vågar smaka på dem och om vi ska säga ”Lilla fina krumelur jag vill aldrig bliva stur” eller ”Lilla fina krumelur jag vill alltid bliva stur”.

Trevlig Helg!

Lena och Malin