Sommarbrev från Spindelnätet

Sommarbrev

Hej alla spindelnätsföräldrar!

Imorgon slutar alla barn skolan klockan 13. Då går det en buss hem, alltså går det ingen buss klockan 14.45.

Viktigt datum att skriva in i kalendern inför sommaren är den 17/8, då fritids har stängningsdag för att planera inför hösten.

Vi som kommer jobba i sommar är Jimmie, Moa, Maja, Stina, Cecilia, Johannes. Cecilia kommer att sluta hos oss efter semestern. Vi välkomnar Johannes Johansson som kommer att börja under sommaren. Vi hälsar även våra nya fritidsbarn, de som ska bli den nya förskoleklassen, välkomna till oss f.o.m 25/6.

I sommar har vi planerat massa skojigheter. Vi kommer att hålla till på skolan, ibland på mossbrott och åka på andra mindre utflykter. Vi har inte allt helt klart utan kommer göra utflykter efter hur vädret är och hur barnantalet ser ut. Därför skulle det vara väldigt bra om ditt barn har en väska med oömma/gympakläder och badkläder om det är möjligt hängandes här på skolan.

Tisdag den 3/7, v27 kommer det bli en utflyktsdag för de stora på fritids, de nya 4-6:orna. Då kommer vi att cykla tillsammans på en skojig utflykt. Ditt barn tar med sin egen cykel + hjälm, prata med oss om detta inte är möjligt. Mer info kommer till de barnen senare.

OBS! Viktigt under hela sommaren att meddela oss i tid om ditt barns tid ändras. Vi planerar och bokar in barnen på olika aktiviteter och behöver veta om ändringar sker.

Sommarhälsningar Fritidspersonalen

Somriga hälsningar, Fritidspersonalen