Hembrev Stubben Okt-18

Hej i den härliga höstsolen!

Vi hälsar nya barn och deras familjer välkomna till Stubben Leena, Junie och Elliot heter de . I och med detta kommer vi att få förstärkning i personalgruppen av Marianne Grönberg som kommer att arbeta här på Stubben onsdagar, torsdagar och fredagar framöver .Hon börjar här v47.

Just nu är vi ute mycket och utforskar vår nya fina gård som är klar i dagarna. Detta skall vi på förskolan fira med en invigning 26/10 på Nallens dag. Denna dag får alla barn ta med sig en nalle eller annat gosedjur som de tycker mycket. Nallen skall få vara med på invigningen av vår gård och få testa på att göra de olika aktiviteterna.

Vi kommer snart att börja med uppföljningssamtal och utvecklingssamtal med de barn som inte hade något i våras. Datum och tid kommer att hänga på barnens platser.

I år har vi drop in fika där du och ditt barn får stanna kvar på fika och adventspyssel någon gång mellan 14:00-16:30 den 28/11 eller 29/11 beroende på vilken dag som passar er bäst.

Hösten går snabbt över till vinter och vi planerar att ha luciafirande den 14/12. Ni är varmt välkomna hit till Stubben kl 7:00 på luciafirande och julfrukost. Inbjudan kommer senare.

V.46 – v.48 kommer det en elev Clara Hansson hit från barn och fritidsprogrammet i Vara, hon skall göra sin praktik här på Stubben. Hon kommer att vara med i alla vardagliga moment som vi gör under en dag.

Amanda åker till Italien på kompetensutveckling v.46, då kommer Julia Cristensson att vikariera hela veckan. Hon har tidigare gjort sin praktik och vikarierat här.

Vi i personalen vill tacka för ett givande föräldramöte, kul att så många kunde medverka. Ni som hade förhinder denna dag får gärna titta på filmen som vi visade. Säg till någon i personalen så fixar vi det.

Med vänlig hälsning, Ulrika, Marie & Amanda