Hembrev v.47

Hej alla förskoleklassföräldrar!

Vilken är din godaste Glass blev frågan när vi träffade"Grodan Greta". Det blev glassar av alla de slag och de flesta provade på att även skriva namnet på glassen eller vilken smak den hade. När vi nu i veckan mötte "Hunden Hugo" så fick alla elever flytta in i ett höghus som såg ut som ett H. De fick dra en lapp på vilken våning de skulle flytta in i och om det var på höger eller vänster sida de skulle bo.

På matteleken har vi jobbat med tiokompisarna och tränat på att forma fina siffror.

På naturgruppen har en grupp börjat prata trafik, vägmärken, reflexer och sådant som ligger nära eleverna.

Den andra gruppen jobbar med olika sorteringsövningar och nu har eleverna sorterat vad som tillhör de olika årstiderna.

Vi har också använt våra sinnen och skrivit egna höstdikter av det vi ser, hör , känner o.s.v.

Onsdagen den 28 november har skolan studiedag och eleverna är lediga. Därav inget bad och ingen idrott och det återstår endast en badlektion och en idrottslektion då vi åker iväg, v.49. De två sista veckorna har båda grupperna idrott på skolan utan ombyte.

Viktiga datum framöver: 11 december, alla elever i f-klassen bjudna på julvandring i Vara kyrka kl.9.00.

13 december, Lucia i kyrkan kl. 8.30. 14 december, Julpyssel på skolan för alla elever och för de föräldrar som vill delta. 18 december, Julfest i Önums bygdegård på kvällen. 20 december äter vi skolans traditionella julbord. 21 december sista skoldagen för denna terminen och då slutar alla elever kl. 11.00.

Trevlig helg!

Lena, Malin och Maja