Hembrev Stubben December!

Nu är december här och med den kom även vår adventskalender. Varje dag får barnen öppna en ny lucka där vi har valt att låta dem möta ett nytt tecken som vi sedan lär oss. ”Dagens tecken”, som vi kallar det, kommer att finnas uppsatt i tamburen på garderobsdörren. Där kan ni se vilket tecken vi tränat för dagen.

Lucia kommer vi att fira fredagen den 14:e kl.07.00. Vi kommer att ha en sångstund tillsammans och sedan äter vi en lättare frukost. Inbjudan till detta finns också uppsatt på vår ytterdörr.

I årsskiftet kommer tre barn att skolas över till Myrstacken. Anledningen till detta är att vi får in nya inskolningar på Stubben. I januari välkomnar vi tre stycken nya barn till oss.

Något som även kommer att ske under januarimånad är att Amanda går hem på föräldraledighet. Istället för Amanda kommer en pedagog som heter Susanna Lindström att börja hos oss.

Under jul- och nyårsledigheten kommer vi att samarbeta med de andra avdelningarna och fritids. Detta innebär att det inte är säkert att ert barn kommer att möta någon av oss pedagoger från Stubben vid lämning respektive hämtning, utan ni kan möta personal från de andra verksamheterna. Det kan också vara så att barnen är på Myrstacken eller Åsidan.

/ Ulrika, Amanda och Marie