Hembrev v.49

Hej alla förskoleklassföräldrar!

Tiden har sprungit iväg och här kommer terminens sista hembrev. Med tanke på årstiden så har vi träffat ”Istappen Isak” och fått göra fina Islyktor. Dessa lyktor har vi provat att tända i klassrummet och de lyste väldigt fint. Nu ska eleverna få ta med dem hem och eftersom de är lite ömtåliga så är det ju bra om de åker bil den dagen de tar med dem hem. Men för de elever som alltid åker buss så får vi hålla tummarna för att de håller resan hem.

Eleverna har också fått arbeta två och två med fyra bilder utan text. De satt först och pratade om vad de tyckte att de skulle säga om bilderna och vem som skulle säga vad, sedan berättade varje par för hela klassen om vad som hände på deras bilder. Vi filmade dem och kommer att titta på det tillsammans i nästa vecka.

På matteleken har vi jobbat med talet 6 och 7 och dess talkompisar. Förra veckan fick de göra en nyckelpiga som skulle ha 6 prickar och fick dela upp prickarna på valfritt sätt på vinghalvorna. Denna veckan träffade vi sjuan fyllde sju år idag och imorgon är vi bjudna på 7-årskalas. Uppgiften idag var att göra ett paket till sjuan med sju saker i.

Nu på tisdag 11/12 ska vi åka på julvandring i Vara kyrka och på torsdag firar vi lucia som ni fått separat information om. Alla anhöriga är välkomna. På fredag 14/12 är det traditionsenligt julpyssel och tomtegröt till lunch. I år kommer eleverna att pyssla tillsammans med sina faddrar.

Tisdag 18/12 är det julfest på kvällen i Önums bygdegård, även detta har ni fått separat inbjudan om och som vi nämnde i förra hembrevet slutar eleverna den 21/12 kl 11.00 och då går skolbussen hem.

Vi vill passa på att önska er en god jul och gott nytt år!

Lena, Malin och Maja