Hembrev v.11

Hej alla förskoleklassföräldrar!

Alla utvecklingssamtal är avklarade och har ni frågor eller funderingar efter dessa så hör ni naturligtvis av er.

Men tiden går fort och era barn är snart redo för ettan. Vid tre tillfällen 3, 22 och 27 maj kommer de att delta i arbetet tillsammans med sina blivande klasskamrater.

Vi fortsätter att arbeta med bokstäverna både genom olika ord, texter och filmer.

Idag har vi pratat om vilken form av litteratur de tycker om att läsa eller lyssna till. Denna typ av litteratur kommer vi nu att "lyfta in" i klassrummet. Antingen tittar de själva i böckerna eller så läser vi dem tillsammans.

På matteleken har vi jobbat på i matteboken. Idag fick man sitta två och två och vara "superkompisar". Det betyder att man kan hjälpa varandra om det är något man inte förstår.

I naturgrupperna pratar vi om kartan. Eleverna har fått rita egna kartor och även letat bokstäver tillsammans två och två både på skolgården och i skogen efter kartor över de olika områdena.

På musiken har vi tränat mer ukulele igen. Eleverna börjar få kläm på ackorden och byta mellan dem. De tycker det är väldigt skoj.

Nästa vecka byter det grupper på bad och idrott. Från och med v.12 och 7 veckor framåt har röd grupp bad och blå grupp idrott. Uppehåll på påsklovet v 16.

Idag har ni fått ett mail om Samråd - föräldrarådsmöte den 3/4 kl 18.00. Då kommer Helene Drougge och pratar om särbegåvning. Varmt välkomna då!

Vi har fått ett bra elevinflytande på måndagar då två elever i taget ansvarar för morgonpulsen.

Trevlig Helg!

Maja, Malin och Lena