Hej! Den här veckan har vi haft besök av lärare från England och Bulgarien. Några av våra elever har varit med i skogen och visat en utelektion där vi har täljt smörknivar. Vi har fått flera tillfällen att få prata och höra andra prata engelska. Mycket lärorikt! Flera elever i klass 6 har guidat besökarna runt på skolan och förskolan. De fick mycket beröm för sin förmåga att tala engelska.

6:orna har också klarat av de sista nationella proven den här veckan. Bra jobbat! Vi andra har förberett en förmiddag med Astrid Lindgren-tema. Några ska spela teater och några har gjort frågor till rastens tipspromenad. Idag kommer alla barn från Stubben till klass 5 få se Lillebror träffa Karlsson på taket för första gången, Madicken gå balansgång mot Mia, att Lotta på Bråkmakaregatan visst kan cykla och Pippi Långstrump vara sakletare. Kolla hemsidan i eftermiddag så får ni se hur det såg ut!

Igår såg vi på filmer och läste text om EU. Detta arbete fortsätter nästa vecka med målet att vi ska kunna svara på fem av superfrågorna; Vad? Varför? Vilka? När? Hur?

Vecka 20

Måndag: idrott på skolan klass 4

Onsdag: idrott på skolan klass 5-6, skolgårdsfest

Fredag: engelskläxa klass 4, nomp

Kom ihåg att lämna in lapp om praodagen 27 maj!

22 maj skolresa till Marstrand 8.30 – ca 17.00

23 maj 6:or till Alléskolan på fm

24 maj klassresa 6:or, vi prövar nya klasser med 3:or på besök hela dagen

27 maj prao-dag

27-28 maj – redovisning av prao

4 juni djurtimma på morgonen

Alla i klass 6 hälsas välkomna på öppet hus där vi träffas och tittar på de nationella proven, 4 juni och 10 juni. Vi finns i klassrummet mellan 15-17. Välkomna!

Trevlig helg! Helena, Ulrika och Anna