Hembrev v.21

Hej alla förskoleklassföräldrar!

Nu har vi hunnit haft både skolgårdsfest, skolresa och överskolning till ettan.

Det var roligt att några vill vara på scenen och uppträda, det blir säker fler till nästa år då de vet vad det handlar om.

Skolresan till Borås djurpark kändes väldigt lyckad och det var många positiva kommentarer efteråt.

Eleverna har nu vid två tillfällen hälsat på i ettan och gör sista besöket på måndag.

I vårt bokstavsarbete har vi nu nästan träffat alla bokstäverna i alfabetet. Vi arbetar nu också med olika presentationer, att våga stå och berätta inför andra. Samtidigt gäller det för oss andra att ställa relevanta frågor till det som eleven berättar om.

På matteleken har vi jobbat med klockan - hel- och halvtimme, och pratat om VARFÖR det är viktigt att kunna klockan. De har även jobbat vidare i matteboken som de kommer att ta med sig upp till ettan nästa läsår.

På musiken tränar vi för fullt till skolavslutningen!

Viktiga datum framöver:

Måndag 27/5 Överskolning till åk 1 8.20-11.30

Måndag 10/6 Vi går till Mossbrott där den årliga brännbollsmatchen mellan sexor och lärare går av stapeln. Vi är där till kl 13 och äter den vanliga skollunchen där.

Tisdag 11/6 Vanlig skoldag till kl 13 sedan skolavslutning i kyrkan kl 17.00. Kom i god tid!

Trevlig sommar och tack för det här läsåret!🌸

Lena, Malin och Maja