Hembrev 4-6

Då var det dags för ännu en ”kortvecka”. Vi avslutar och utvärderar arbeten och städar och plockar iordning. Kören övar på sånger till skolavslutningen.

Alla har varit ute på praodag och förra veckan redovisade vi för varandra om olika arbetsplatser vi varit på. Intressant att få lära sig mer om vad olika yrken kräver för utbildning och vilka arbetsuppgifter som ingår.

I morgon är det dags för djurtimma den första lektionen. Spännande att få lära känna nya djur och få veta mer om dem!

På måndag spelas den traditionella brännbollsmatchen mellan 6:or och personal. Ni som vill och kan är välkomna till Mossbrott klockan 10:30 för att titta och heja på!

Vi hälsar också föräldrar och elever i åk 6 välkomna till Öppet hur för att ta del av resultaten på de nationella proven i matte, svenska och engelska. Tisdag 4/6 och måndag 10/6 klockan 15-17.

Hjälp oss gärna att plocka blommor att smycka kyrkan med på skolavslutningen. Ni kan lämna dem på skolan på tisdag morgon så tar vi med dem till kyrkan!

V.23

M: 4 idrott ute