Vecka 38

Hej, nu väntar vi på att starten för det årliga Önumsloppet ska gå. Vi hoppas på en fin dag på Mossbrott där alla som deltar i loppet gör sitt bästa. Har man gjort sitt bästa kan man alltid vara nöjd, oavsett uppgift eller aktivitet. Det är viktigt att vi påminner varandra om det! Det är också viktigt att vi får vara bra på olika saker och respektera varandra för det. Terminens GRETA-ord är just respekt – hur visar vi varandra respekt?

På måndag är det återigen dags för besök av engelskspråkiga lärare från Wales. Några elever kommer att vara med och tälja i skogen under dagen och några kommer att guida dem runt på eftermiddagen. Alla 5-6:or kommer på något sätt att träna sin förmåga att tala engelska eftersom Steve kommer och har lektion med dem som är kvar.

Från och med nästa vecka åker eleverna till Alléhallen och har idrott inomhus. Då gäller kläder, skor, handduk, tvål och gärna deodorant – kom ihåg att undvika starka dofter för allas trevnad. Måndagar för 4:or och onsdag för 5-6:or.

måndag: idrott åk 4, besök av engelska lärare

onsdag: språkval åk 6, idrott åk 5-6

fredag: språkval åk 6, Nomp, engelska åk 4 och 5

Vi påminner om studiedag fredag 27/9 då eleverna är lediga.

Trevlig helg! Helena, Ulrika och Anna