Hembrev Myrstacken jan-20

Hembrev januari-20

Hej på er!

Välkomna tillbaka till oss i ett nytt decennium och nytt år.

Olivia har fått jobb uppe i Åre så därför arbetar nu Anna-Lena mer tid hos oss Moa och Ulrika arbetar som vanligt och Nathalie Freij som gjorde praktik hos oss i höstas kommer att vara hos oss på måndagar. Ellen fortsätter sin praktik hos oss som elev från barn och fritid så hon är hos oss på torsdagar och fredagar.

Vi kommer att fortsätta med vårt temaarbete med Vännerna i Kungaskogen och vi kommer att forska om djuren i Kungaskogen. Eftersom de olika figurerna i kungaskogen har olika intresseområden såsom matte ,språk, rörelse, bygglek , likabehandling mm kommer de naturligt finnas med oss i den dagliga verksamheten

Yoga och rörelse kommer vi också att fortsätta med och vi åker också till skogen en gång/vecka.

Utvecklinssamtal har ungefär halva gruppen haft i höstas och nu i vår kommer andra halvan av gruppen att ha det nu i vår.

Passar också på att påminna om att förskolan är stängd 4 mars pga personalen har kompetensutveckling.

Mvh Anna-Lena, Moa, Nathalie och Ulrika