Hembrev.

Första skolveckan har redan passerat med den riktig högsommarvärme. Vi har nu kommit igång med alla lektioner och schemat börjar sätta sig. Vi har två fantastiska klasser och vi ser fram emot att få arbeta med era barn.

Nästa vecka börjar vi med utvecklingssamtal och vi skickar/har skickat med era barn en lapp hem om vilken tid ni fått.

Åk 4 och 6 har fått engelskaläxa till nästa vecka och de har fått med sig en lapp hem med vad de ska träna på. Om de har glosor i läxa så ligger de på www.quizlet.com där de söker efter lanner66 så kommer de till Ulrikas sida och där ligger glosorna. Vi har gått igenom detta i skolan men det kan vara bra för er att veta också. De kan även gå in på www.ovningsmästaren.se , där finns boken så man kan lyssna på texten och träna på orden men där ligger alla ord uppe. Åk 5 får också en läxa och det är ett arbetsblad denna gång. De ska kunna klockan.

Matematik – vi fortsätter med läxor på Nomp och de är tills på fredagar. De kommer även att få tabeller samt klockan att träna på.

Det har varit flera elever som har haft med sig tuggummi och tuggat på skolan. Vi har pratat om det i klasserna idag, att tuggummi har man inte på skoltid, prata gärna om det hemma också.

V . 36

m. idrott åk 4