Hembrev augusti

Nästa vecka (onsdag 21/8) startar skolan upp igen efter ett soligt och varmt sommarlov.

Vi på fritids hoppas ni haft det härligt och njutit av vad den svenska sommaren kan ge!

Vi som arbetar på fritids är Camilla, Jimmie, Johannes och Linneá, där Camilla är ny i personalstyrkan istället för Hanna som är hemma och är mammaledig en tid framöver. Vi välkomnar Camilla och är man mer nyfiken om henne så är det bara att söka upp henne och fråga mer.

För kännedom för nya som gamla, våra fritidshemsrutiner:

· De barn som kommer till fritids före kl. 6.45 är välkomna till förskolan in till avdelningen Myrstacken.

· Kl. 6.45 låser vi sedan upp fritids och tar med de barn som blivit lämnade på Myrstacken.

· Kl. 7.30 äter vi frukost i matsalen. Därefter är vi utomhus fram till att skolan börjar, kl. 8.20.

· När skolan är slut för dagen har vi en uppdelad samling med frukt innan våra aktiviteter startar upp. De barn som inte har fritidstid eller är lediga från fritids blir hämtade eller åker buss hem. Om vi inte blivit meddelade gällande tidsändring, åka buss eller liknande behåller vi barnen på fritids av säkerhetsskäl.

· Ca kl. 14.15 äter första gruppen (F-2) mellanmål, andra gruppen (3-6) äter mellanmål vid ca kl. 14.45.

· Strax före kl. 16.30 låser vi fritids och går över till förskolan. Där också stängningen sker.

· Tänk på att alltid säga hej då till någon i personalen när ni går hem. Kan vara lätt att glömma.

Vi är utomhus mycket på fritids, så tänk på kläder efter väder till barnen. Det är bra att ha extrakläder på sin plats, för eventuellt ombyte.

Vi ser gärna att kläder och skor märks med barnens namn då det underlättar för oss alla om sakerna skulle komma bort.

Kläderna ska sedan hänga på samma platser som barnen har i skolan, det vill säga inte utanför matsalen (såvida barnen inte har sin plats där). Dessa krokar är till för frukostplats samt vid lunch och mellanmål.

Behöver ni ändra tiderna på fritids så meddela oss gärna i förväg. Mailadressen: info@onumsfriskola.se - det går även att skicka SMS till fritids egna mobilnummer: 0720503180. Mail och Sms måste då finnas hos oss senast kl. 11 samma dag.

Vi ser fram emot ett trevligt läsår tillsammans med era barn!

Soliga hälsningar: Camilla, Jimmie, Johannes och Linneá.

PS. GLÖM EJ STÄNGNINGSDAGEN NU PÅ FREDAG 16/8.

Vid behov av omsorg vänligen kontakta Aina: 0708-880366