Hembrev v 20

Hej på er alla!

Hoppas helgen varit fin för er!

I veckan som kommer ska vi få prova på att gå i våra nya årskurser! Spännande! De nya klasserna för nästa läsår är inte bestämda än utan våra nya ettor får hälsa på hos oss samtidigt som våra nuvarande 3or får prova på att gå ner till de större elevernas klassrum nu på torsdag. Det är såklart spännande för oss alla när det blir andra klasskonstellationer. Vi kommer “prova på” vid ytterligare ett par tillfällen innan sommarlovet och meddelar er när klasserna är satta.

I fredags skickades de älskade “urjobbade” matteböckerna hem till åk 1or och vi kanske tom kan starta i 2ans bok... Hett efterlängtat! De har jobbat på så bra och ska vara stolta över det! I svenskan jobbar vi med sagor och lär oss att det finns olika typer av sagor. Vi ska djupdyka i de klassiska folksagorna såsom De 3 små grisarna, Rödluvan, Grodprinsen, Kejsarens nya kläder m fl. Vi kommer också lära oss om vad som kännetecknar en folksaga och några kända författare som tex HC Anderssen och Bröderna Grimm som skrivit och tecknat ned sagor vi fortfarande gillar att lyssna till. Vi ska bl a skriva om klassiska sagor och skriva egna både tillsammans och enskilt. Om ni har möjlighet så får ni gärna läsa lite klassiska godnattsagor innan läggdags denna vecka!

Veckan som kommer... Mån: Idrott på Mossbrott för åk 3

Läsläxa in, ny läs- och nompläxa

Tis: Åk 3 Engelskaläxa

Ons: Bad: LilleSkutt gruppen           Idrott på Mossbrott: Tiger gruppen

Tors:

Fre: På sikt: 21/5 och 22/5 är lediga dagar på Kristi Himmelfärds Dag och "klämdag".

Vi ses!

Karin, Lisa och Malin