V.36, klassblogg.

Vecka 36 i klass 2-3 blå.

I måndags på svenskan tränade vi läsförståelse. När vi skriver texter tänker vi på att skriva det finaste vi kan, mellanrum mellan orden, vi börjar med storbokstav och slutar med en punkt.

Åk 3 hade engelska med Anna. Vi tittade på The Game. Vi tränade på fraserna ”Bye bye, Goodbay, See you later”. Vi tror det kommer bli roligt med engelskan!

I tisdags hade hela skolan gemensam puls tillsammans med Malin J. Vi körde tabata, sprang på stället, vi hoppade jämfota så långt vi kunde. Det var bra tyckte vi. Vi fick upp pulsen.

Åk 2 var och jobbade i lilaklassrum både på tisdagen och på torsdagen. Vi hade först matte och sedan svenska. I svenskan fick vi kolla i vår nya läsebok, Diamantjakten.

På onsdagen hade 2:or bad och 2:or och 3:or hade idrott på skolan. På idrotten fick vi köra friidrott (längdhopp, kula, hoppa häck och springa). Det var roligt!

I torsdags gick åk 2 till skogen. I skogen lekte vi tillsammans med åk 1. Åk 3 hade teknik, vi fick lära oss om de enkla maskinerna hjulet, skruven, kilen, lutande planet, taljan/block, hävstång). Vi fick titta på film och skriva på datorn.

Idag, fredag har vi gjort klassrumsregler, vi har bestämt att i vår klass ska vi b.la ha roligt, visa varandra respekt, ta ansvar för vårt skolarbete och vara snälla.

Idag fick vi tacos, det var jättegott!

Vi tycker att det har varit en rolig vecka!

Hälsningar Blåklass Önums Friskola