100-dagar i skola!

Nu har vi gått 100 dagar i skolan! Vi har sedan skolan startade i augusti räknat skoldagar, funderat över vilka tal som är udda och jämna och hur många tiotal och ental olika tal är uppbyggda av. 100 dagar av kunskap! Alla elever fick under veckan önska vad de ville skulle hända under våran 100-dag, det var önskemål om mörkerkurragömma i klassrummet, konfetti kanon, film, spela spel och mycket mer.

Vi startade dagen med ett digitalt fyrverkeri! Sedan fick alla eleverna ett eget 100-häfte med lite olika uppgifter i bl.a. spela spelet först till 100, hur ser jag ut när jag är 100 år?, vilket år är det när jag fyller 100? Under bildlektionen skapa vi egna 100-glasögon. Vi avsluta dagen med att titta på film och fira in 100-dagen med 100-fika. När vi summerade dagen var alla överens om att vi haft en riktigt lyckad dag tillsammans.

Nu går vi in i vecka 6, alltså sista veckan innan det är dags för sportlov. Så vi skulle uppskatta om läsläxorna kom med tillbaka till skolan på måndag. Sedan kommer ingen ny läxa delas ut denna vecka. En del av barnen har lite nomp-läxa kvar som man kan passa på att göra under veckan.

Vi har beslutat att avvakta lite med utvecklingssamtal pga. den rådande pandemin. Men är det så att det är något ni funderar över eller känner att ni vill ha ett samtal redan nu hör gärna av er så löser vi ett digitalt samtal över Teams.

Nästa vecka:

Åk 1