Välkommna!!

Välkomna till ett nytt läsår i 4-6:an! I år är vi 20 elever i varje klass och vi som har huvudansvaret för era barn är Anna Larsson, Helena Svensson och Ulrika Lanner Alfredsson. Följande lärare kommer också att arbeta med era barn:

Malin Johansson – musik

David Arvidsson – ma, hemkunskap, idrott

Lars Rangbratt – idrott

Sofia Kvist – slöjd

Linda Karlsson – ma, spec

Moa Andersson - elevassistent

Lördagen den 9/9 kommer vi fira att skolhuset fyller 90 år. Det är en obligatorisk skoldag som ger kompensationsledigt den 29/9. Denna dag kommer att gå i 1927-års anda och barnen får gärna klä sig i tidsenliga kläder om de vill, men det är frivilligt.

När det gäller mobiltelefoner så gäller samma regler som föregående år, d.v.s. om man har med sig telefon får man använda den under sista rasten. Detta under förutsättning att man använder den på rätt sätt! Under resten av dagen ska den ligga i väskan och vara avstängd. Om ni föräldrar behöver komma i kontakt med ert barn eller tvärtom så sker den kontakten via personalens/skolans telefon. Skolan tar ej ansvar för skadade eller borttappade telefoner!

Skolan har tagit ett beslut gällande samtliga ledigheter. Ledighetsansökan ska lämnas skriftligt och den lappen ligger på hemsidan under info. Har man inte möjlighet att skriva ut den hemma så kan vi lämna ut den på skolan. Vid ledighet en vecka eller längre får man med sig uppgifter knutna till resmålet. Man ska också närvara vid två studietimmar kommande veckor för att ta igen det man missat. Den ligger på tisdagar kl 15-16.

Tryckfelsnisse har varit framme. På lappen med info som gick ut i somras har det blivit fel veckodatum för påsklovet. Påsklovet är vecka 13!

Utvecklingssamtal kommer att hållas v. 35-37 och eleverna har fått med sig en lapp hem om detta så fyll i den så snart ni kan och skicka med den tillbaka till skolan.

Önumsloppet 13/9

Skolfotografering 28/9