Hembrev Augusti -17

​Hej och välkomna tillbaka från semestern alla gamla och nya barn och föräldrar.

Hoppas att alla har haft en skön och avkopplande sommar och är redo för hösten.

På Stubben har vi skolat in nya barn. Vi hälsar Kerstin, Linneá, Harry, Layan, Alvar, Wilma och Anja med föräldrar välkomna.

Denna termin arbetar Ulrika heltid, Johanna mån,tis,ons, fre och Monica tis,ons,tors. Anna arbetar mån, tors,fre.

Inskolningarna fortsätter en tid framöver och vi lägger fokus på att lära känna varandra och känna trygghet här på Stubben.

Personalen fortsätter sin utbildning i läslyftet och vi kommer att gör en hylla i tamburen för böcker som ni kan låna med er hem.

I vårt GRETA arbete är det bokstaven E som står för empati som vi sätter upp mål för.

Framöver kommer vi även att starta upp vårt arbete med Babblarna igen. Ett mycket omtyckt språkmaterial som på ett lekfullt sätt stimulerar språket.

I Grön Flagg är det kemikalier som vi ska arbeta med.

MÅNDAG 18/9 är det stängningsdag

​Onsdag 27/9 kl 17.00 - 18.30 är ni bjudna hit till Stubben på Föräldramöte. En separat inbjudan kommer.

Hälsninga Ulrika, Johanna, Anna och Monica