Hembrev myrstacken sep-17

Hembrev – september

Hej på er!

Nu är vi igång igen efter sommarens ledigheter. Vi hoppas att ni alla har haft en bra sommar och att ni, precis som oss ser fram emot ett nytt läsår här på Myrstacken.

Vi vill börja med att hälsa Lias Hammarstrand och Maja Brink med sina familjer välkomna till oss på Myrstacken! Hoppas att ni kommer att trivas hos oss.

Under detta läsår arbetar Helena, Lilian, Madeleine och Anna på Myrstacken. Anna arbetar hos oss på tisdagar och onsdagar, då Madeleine (tisdag) och Lilian (onsdag) är lediga.

Under detta läsår har vi tema Alfons Åberg, som kommer leda vårt arbete framåt inom våra olika arbetsområden.

En liten påminnelse om vår stängningsdag, som är nu den 18:e september. Förskolan har då stängt, eftersom vi i personalen har en kompetensutvecklingsdag.

Ni är välkomna på vårt årsmöte, som är den 28:e september kl 18. Vid detta möte väljs den nya styrelsen.

Ett annat datum, som ni redan nu kan anteckna är torsdagen den 26:e oktober. Ni är då välkomna på föräldramöte, där vi kommer informera mer om vår verksamhet och vårt arbete. Vi ses på Myrstacken kl 18:00.

I tamburen hänger vår kalender, där ni vecka för vecka kan läsa vad barnen under dagarna har fått ta del utav. Där kan ni t.ex. läsa om naturgrupperna, som genomförs på tisdagar och rörelsedagen som inträffar på torsdagar. På torsdagar åker även barn som är födda -13 till skogen under eftermiddagen, medan barn födda -14 får en egen stund på Myrstacken.

Vi ses!

Mvh Helena, Lilian och Madeleine