Hembrev spindelnätet - November

Hembrev November

Hösten rullar på och vi har bland annat firat kladdkakans dag. De äldsta barnen på fritids fick hjälpa till att baka så vi kunde mumsa på en god kladdkaka till mellanmål. De yngre fick göra sitt egna recept att ta med sig hem.

Vi har börjat använda vår nya fina slöjdlokal. Många tycker det är väldigt roligt och många har varit med och skapat fina saker där nere. Eftersom barnen uppskattar att få tillbringa tid där strävar vi efter att gå ner dit oftare.

Det är mer pyssel på gång och eftersom ni varit så bra på att ta med toarullar tror vi det snart kan skapas nya glas-pyssel. Ni får gärna ta med tomma och rena små glasburkar som ni sen kanske kan få hem som en fin lykta istället.

Snart är det dags för Jullov. Vi har börjat lämna ut lappar för er att fylla i era barns tider. Har ni inte fått någon så får ni väldigt gärna fråga efter en. Dessa vill vi ha in senast 1/12 för att kunna planera ett bra lov.

Tisdag den 28 november är det studiedag. Fritids har öppet som vanligt men vi vill veta om ditt barn behöver vara hos oss. Meddela oss så snart som möjligt om ditt barn kommer eller är ledig.

Fritidshälsningar

Ebba, Moa, Maja, Jimmie & David