Hembrev Spindelnätet

Hembrev

Äntligen har våren hittat hit. Vi kan börja vara mer och mer ute och passar på att äta mellanmål ute så fort vädret tillåter. Detta betyder också att vi behöver börja planera sommarlovet och vill ha in era barns tider senast 14/5. Har ni inte fått någon lapp så kolla i era barns väskor eller hämta en hos oss.

Du som inte har meddelat om de två kommande klämdagarna, på måndag 30/4 och fredag 11/5, gör det snarast. Vi behöver veta om ditt barn kommer eller ska vara ledig.

Ett utav våra mål under året är att lära oss om våra olika språk vi har på skolan. Förra veckan började fritidsbarnen i klass 1-2 med att ta fram de frukter vi vill lära oss på våra olika språk. Vi hoppas att vi kan lära oss och även inspirera andra kompisar att lära sig några frukter på flera språk.

Vi håller tummarna om en fin och varm vår och ser fram emot nya skojiga aktiviteter med era barn

Fritidshälsningar Lovisa, Maja, Moa, Cecilia, Jimmie