Hembrev v 21

Nu har verkligen sommarvärmen kommit, trots att vi har några veckor kvar fram till sommarlovet! Det är jättehärligt men påverkar oss alla och vi påminner varandra om att dricka vatten.

På måndag kommer Vara kommun att genomföra ett arbete med VA, vilket innebär att vattnet kommer att vara avstängt. Vi kommer att få tillgång till en vattentank men det kan vara bra att ta med en vattenflaska som man kan fylla på.

I onsdags hade vi en fantastiskt trevlig skolgårdsfest med både Allsång och uppträde av eleverna. Kul att så många kunde komma hit!

Tidigare på dagen hade vi besök av personal från Botaniska trädgården i Göteborg. De deltog i våra lektioner på fm, samt hade en lektion för oss och eleverna i 3-4:an vid Genitz damm på em. Vi var ju på ett besök i Göteborg tidigare i våras och detta utbyte är en del i vårt hälsoprojekt som vi har på skolan.

Vi saknar några böcker om fysik och kemi som eleverna fick låna hem innan ett förhör för några veckor sedan. Titta gärna hemma om ni har någon bok som ska tillbaka till oss.

Vi vill också välkomna elever och föräldrar i åk 6 till ett Öppet hus den 5/6 kl 15-17 för att titta på de nationella proven, välkomna!

Mån 11/6 är det den årliga brännbollsmatchen på Mossbrott mellan åk 6 och lärare kl 10.15.

Tis 12/6 är det skolavslutning i Önums kyrka kl 17.00. Eleverna går i skolan tills kl 13.00 och då går alla bussar hem, ingen buss 14.45! Vi vill gärna ha blommor till skolan tis morgon, så vi kan dekorera kyrkan inför kvällen.

v.21

m. idrott åk 4