Hembrev 4-6

Önum 21/8-18

Hej och välkomna till ett nytt läsår och lärår på Önums Friskola!

Vi hoppas att solen och värmen har gett nya krafter att ta sig an alla utmaningar och roliga saker som väntar oss i 4-6:an. Under sommaren har vårt bibliotek blivit lika fint som övriga lokaler i skolhuset. På förskolan pågår arbete med utemiljön och den hoppas även vi kunna använda oss av så småningom. Vi hälsar alla 4:or lite extra välkomna till oss, men vi har längtat efter alla våra elever. Nu kör vi!

För 25 år sedan startade verksamheten på Önums Friskola. Under denna första vecka kommer vi fira detta på olika sätt, se hemsidan. Idag har vi ätit tårta, haft morgonpuls och spelat fotboll tillsammans. I morgon väntar tv-kock och besök av Kennert från Botaniska trädgården i Göteborg. Onsdagen avslutas med pingis i Vara så ta med idrottskläder, handduk och skor. Vi är tillbaka på skolan 14.45.

Under sommaren har cykelbanan från Emtunga till skolan färdigställts. Från och med nu parkerar vi våra cyklar vid bandyplanen. I och med detta har det kommit upp en ny skylt vid infarten. Det som gäller är att det är förbjudet att köra in på morgonen 8-8.30 samt vid slutdags 12.45–13.15 och 14.30–15.00. För hämtning och avlämning vid dessa tider hänvisas ni till den stora parkeringen vid förskolan.

Nytt för i år är också språkval för årskurs 6. Dessa lektioner ligger på onsdag och fredag morgon med start på fredag 24/8. Eleverna tar bussen till Alléskolan där språkvalslärarna tar emot vid flaggstången framför matsalen 8.35.

Vi som arbetar i 4-6:an är även i år Helena, Ulrika och Anna. Vi återkommer med mer information kring schema och övriga lärare som eleverna kommer möta. Idrott är på onsdagar tillsammans med Lars och Johannes Johansson.

Välkomna att vara med oss i skolan när ni vill och kan!

Helena, Ulrika och Anna