Hembrev Spindelnätet

Nu har skolan startat upp igen efter ett soligt och varmt sommarlov. Vi på fritids hoppas ni haft en härlig sommar!

Våra fritidshemsrutiner

- De barn som kommer till fritids före kl. 6.45 är välkomna in till Myrstacken.

- Kl. 6.45 låser vi sedan upp fritids och tar med de barn som blivit lämnade på Myrstacken.

- Kl. 7.30 äter vi frukost i matsalen. Därefter är vi utomhus fram tills skolan börjar, kl. 8.20.

- När skolan är slut för dagen har vi en lugn samling innan våra aktiviteter startar upp. De barn som är lediga från fritids blir antingen hämtade eller åker med bussen hem. Har vi inte blivit meddelade om något behåller vi barnen på fritids så de inte kommer hem och är ensamma.

- Ca kl. 14.15 – 15.00 äter vi mellanmål i två olika omgångar.

- Strax före kl. 16.30 låser vi fritids och går över till förskolan.

- Tänk på att alltid säga hej då när ni går hem.

Vi som arbetar på fritids är Hannah, Jimmie, Johannes, Maja och Stina, där Johannes och Hannah är nya i personalgruppen. Johannes kanske ni redan har träffat under sommaren, medan Hannah börjar v. 37.

Vi är utomhus mycket på fritids, så tänk på kläder efter väder till barnen. Kanske till och med skicka med kläder för ett eventuellt ombyte. Sen önskar vi att kläder och skor märks med namn så underlättar det väldigt för oss alla. Kläderna ska sedan hänga på samma platser som barnen har i skolan, det vill säga inte utanför matsalen (såvida barnen inte har sin plats där). Behöver ni ändra tiderna på fritids så meddela oss gärna i förväg. Mailadressen: info@onumsfriskola.se - det går även att skicka SMS till fritids egna mobilnummer: 0720503180. Mail och Sms måste då finnas hos oss senast kl. 11 samma dag.

Vi ser fram emot ett trevligt läsår tillsammans med era barn!

Hannah, Jimmie, Johannes, Maja och Stina