Hembrev Myrstacken - sept 18

Hej på er!

Vi vil börja med att hälsa er alla tillbaka efter sommarens ledigt! Hoppas att ni haft en skön sommar, där ni fyllt på energiförrådet. Vi på Myrstacken är mer än redo inför kommande läsår, som kommer bestå av många roliga aktiviteter.

Personalen på Myrstacken har ändrats lite, eftersom Lilian nu har gått i pension. Moa Andersson har nu istället börjat arbeta här hos oss. Många av er har säkert träffat Moa tidigare, eftersom hon tidigare har arbetat på fritids och i skolan som elevassistent. Arbetslaget på Myrstacken består utav följande personal:

· Helena, som arbetar heltid.

· Moa, som arbetar heltid

· Madeleine, som är ledig tisdagar

· Nicole som arbetar på tisdagar

Innan sommaruppehållet började några barn ifrån Stubben hos oss. Ett extra varmt välkomnande vill vi därför ge till Linnéa, Sigge, Dilan, Ellen, Tilva, Gustav, Harry och Layan med familjer. Hoppas att ni kommer att trivas hos oss! Vi vill även ge ett varmt välkomnande till vår nya flicka Molly med familj, som har börjat hos oss under denna vecka. Idag består nu barngruppen här på Myrstacken utav 20 barn.

Under detta läsår kommer vi att arbeta med temat; ”vatten”, som vi introducerade för barnen under förra veckan. Personalen på varje förskoleavdelning gestaltade då varsin bok om ”Grodan”. Detta var mycket uppskattat utav både barn och personal. Boken ”Grodan är sjuk”, som är skriven utav Max Velthuijs är Myrstackens utgångspunkt i vårt temaarbete. Vår tanke är att låta baren föra temat vidare, där deras intresse kommer att avgöra vårt fortsatta arbete. Några barn har redan börjat fundera kring djuret groda, där frågor som; ”vart bort grodan” och ”vad äter grodan” har diskuterats. Detta resulterade sedan till en fortsatt diskussion kring grodans kretslopp.

Tidigare i veckan lämnade vi ut ett informationsblad på barnens hyllor. Detta blad består utav barnets och föräldrarnas kontaktuppgifter, som vi uppdaterar för varje läsår. Om ni inte redan lämnat in detta informationsblad, ber vi er att göra det.

Några viktiga datum framöver:

- Fotografering, torsdagen den 18:e september.

Vara kommun har tagit bort skolfotograferingen, men Stefan Jansson har anlitas för att istället fotografera. Barnen kommer fotograferas i sin barngrupp. Enskilda kort kommer inte att fotas i år.

- Stängningsdag, fredag den 28:e september.

Denna dag är förskolan stängd, eftersom personalen har en kompetensdagutveckling. Om ni är i behov utav barnomsorg kan ni kontakta Aina, tel: 070-888 03 66

- Föräldramöte följt av årsmöte, tisdag den 2:e oktober.

16:45 – 17:45 är ni välkomna till Myrstacken på föräldramöte för att få en bättre inblick i vår verksamhet.

18:00-19:00 är ni välkomna till stiftelsen Önum Friskolas årsmöte. Styrelsen presenterar verksamheten i stort och efteråt bjuds det på fika.

Detta var allt för oss denna gång!

Med vänlig hälsning Helena, Moa, Madeleine och Nicole