Hembrev 4-6

Arbetet med kroppen fortsätter. Vi har läst om celler, huden, skelett och muskler och idag har vi lärt oss mer om hjärtat och blodomloppet. Målen för det här området är att veta vad blodet består av och vad det har för uppgifter. Vi ska också kunna berätta om blodets väg (lilla och stora kretsloppet) samt förklara begrepp som blodkärl, aorta, ven, artär, kapillär, klaff och var.

Nästa helg, 6-7 oktober är det dags för konstrundan. Den anordnas av föreningen Konstrika idéer som bildades 2008. I år presenterar de närmare 90 utställare på 21 ställen i Vara kommun. Önums friskola är ett av dem. Idag har 4-6 påbörjat sitt bidrag till utställningen, det ska bli spännande att se resultatet! Välkomna att besöka oss!

Vi hälsar er också välkomna till årets årsmöte och föräldramöte på tisdag kl. 18-19:30. Vi kommer bl a att informera om betyg och berätta om vad vi arbetar med i olika ämnen. Lämna gärna in önskemål om annat ni vill att vi tar upp!

Under nästa vecka kommer alla elever och all personal att genomföra en friendsenkät. Den gör vi här i skolan under lektionstid.

Imorgon fredag är alla elever lediga!

V.40

M: 4 - idrott