Hembrev Myrstacken Oktober-18

Vi vill börja med att säga tack till er som närvarade vid föräldramötet! Till er som inte hade möjlighet att komma såg programmet för kvällen ut så här:

-           Vi tittade på ett bildspel som visade hur dagarna ser ut på Myrstacken, samt våra olika aktiviteter.

-          Därefter diskuterades i grupper tankar kring våra samverkanskvällar.

-          Sist presenterades Lena Jansson som är vår stödpedagog.

Ni är alltid välkomna att kontakta oss om ni har ytterligare frågor eller funderingar.

Under stängningsdagen, som är vår kompetensutvecklingsdag diskuterade vi bl.a. den reviderade läroplanen som träder i kraft den 1/7-2019. Den stora skillnaden är nu att begreppet undervisa används i större utsträckning. Vi pedagoger har tidigare haft olika strävans mål med våra planerade aktiviteter, men med denna nya läroplan kommer vi pedagoger istället använda oss utav begreppet undervisa vid våra olika planerade aktiviteter. En annan skillnad är även att större tyngd ligger kring områdena jämställdhet, digital teknik samt hållbar utveckling.

Nästa vecka välkomnar vi en ny kompis Mira, till oss på Myrstacken.

Äntligen har vi fått tillträde till våra nya fina klätterställningar. Jättekul att klättra i och fin tycker alla barnen. Fortsatt arbete pågår med hinderbana, linbana och kullen.

Vi jobbar vidare med vårt tema vatten med hjälp av böckerna om Grodan och hans vänner. Barnen har fått tillverka grodor av papptallrikar och vattendroppar.

Vi går mot en kallare och blötare årstid, se gärna över så att ert barn har kläder efter väder samt extra ombyten på hyllan.

Den 14/12 kl. 7.30 är ni välkomna på vårt luciafirande där vi efter barnens framträdande äter frukost tillsammans.

Med vänlig hälsning Madeleine, Helena, Moa och Nicole.