Hembrev Å-sidan v.48

Det blev något trassel med förra hembrevet så nu försöker vi igen. Just nu jobbar vi med material som vi ska sätta ut i Optiker Greens skyltfönster på julskyltningen.

Alla vattenexperiment är avklarade och väl genomförda av era barn. De är så intresserade och nyfikna om havet. De är väldigt upprörda över nerskräpningen i våra vatten.

Svenskagruppen har ett språkprojekt som vänder sig till alla barn på verksamheten 1-12 år. Hattstugan, vi läser, rimmar, diktar, målar och har boksamtal. Det skapar gemenskap och samverkan på Önums friskola.

Alla barn har programmerat en saga: Grodan och Haren. I det arbetet vävs matematik in. De är så kreativa och kommer på lösningar.

Barnen har upplevt ordet ANSVAR som finns med i vårt Gretaarbete. Vi har lekt lekar, diskuterat händelser som stärker självkänslan så man vågar ta ansvar över sig själv.

Viktiga datum.

Torsdag 29/11-18 har vi dropp-in fika och pyssel tillsammans med ert barn när ni hämtar hem barnet.

Torsdag 13/12-18 har skolan lucia i Önum kyrka. Vi åker i bilar dit efter frukost. Säg till oss om ni tänker ta med ert barn till kyrkan, Tack. Sedan åker vi till SFI- skolan i Vara och har vårt luciatåg, det är endast de barn som är födda -13 som åker med och de som vill. Därför är det bra om ni lämnar barnens lussekläder här på morgonen. På eftermiddagen stannar alla barn fram till vi har Å-sidans luciafirande i skolans matsal.

LUCIA. Välkomna alla som vill till skolans matsal torsdag 13/12 kl: 16.30.

Varma hälsningar från

Elin, Marianne, Madeleine och Britt-Marie.