Vecka 49 4-6:or

Hej, vecka 49 väntar oss, fylld med olika spännande lektioner där vi får jobba både tillsammans och på egen hand. Vi kommer att avsluta arbetet med geografi och gå vidare med religion och området etik.

Lgr11: Etik

• Några etiska begrepp, till exempel rätt och orätt, jämlikhet och solidaritet.

• Vardagliga moraliska frågor som rör flickors och pojkars identiteter och roller, jämställdhet, sexualitet, sexuell läggning samt utanförskap och kränkning.

• Frågor om vad ett bra liv kan vara och vad det kan innebära att göra gott.

I fredags avslutade vi veckan med att titta på filmen Gullivers resor. Grön klass avslutade sitt arbete med klassiker och gul klass inledde det. Vi läser tillsammans, sammanfattar innehållet och läs oss känna igen de olika klassiska verken.

Adventstiden är här och den som vill ta med ett ljus att tända i samlingen får gärna göra det.

13/12 lucia i Önums kyrka 8.30

14/12 pysseldag på skolan