Hembrev - december

Hej på er!

Nu närmar sig julen med stormsteg, och vi hoppas att ni har det lugnt i julstöket. På Myrstacken har vi både påbörjat en adventskalender och vi sjunger luciasånger för fullt. Barnen har även påbörjat sitt pepparkaksbak här på Myrstacken och några utav er kanske redan har fått smaka på barnens härliga pepparkakor.

Under vår stund tillsammans innan lunch har vi lyssnat till många fina redovisningar ifrån grodan, som varit på vattenjakt i barnens hem. Barnen har stolt berättat för sina kompisar vart de funnit vatten och kompisarna har lyssnat intressant. Detta har varit och är ett mycket roligt arbete tillsammans med barnen och er föräldrar. Tack för ert engagemang! Grodan kommer dock att ta jullov ifrån sin vattenjakt nu. Under denna stund kommer vi nu istället fokusera på vår adventskalender. Vår adventskalender är inköpt utav företaget ”Balanserande barn” och inspirerar till både fin- och grovmotorik. Varje dag får vi ett brev ifrån tomte- far eller mor som har ett litet uppdrag till oss. Vi har hittills målat en tomte, haft ett rörelsepass och övat fotmotorik med hjälp utav en rolig saga. Detta har varit uppskattat bland barnen och detta blir en rolig stund tillsammans innan det är dags för lunch.

En liten påminnelse inför lucia. Fredagen en 14:e december kl 7:30 är ni välkomna till vårt luciaframträdande, där det bjuds på tomtegröt och skinkmacka efteråt.

Efter jul kommer det att bli lite personalförändringar här på Myrstacken. I januari kommer vi få en ny pedagog till oss, som heter Annie Behre. Under januari och februari kommer vi vara fyra pedagoger på Myrstacken. Den 28:e februari arbetar Madeleine S sin sista dag för att sedan påbörja en ny tjänst i Kvänum.

Ha det gott så länge!

Mvh Madeleine, Helena och Moa