Myrstackens hembrev i februari

Hej på er!

Nu var det länge sedan ni hörde ifrån oss, eftersom vi missade vårt hembrev i januari. Det hederliga uttrycket; tiden går fort när man har roligt passar väl in hos oss!

Vår vattenjakt pågår för fullt igen, där Grodan besöker sina vänner på Myrstacken. Det är några vänner kvar att besöka, innan vi kan knyta ihop säcken och utveckla arbetet vidare i vårt vattentema.

En pärm med vårt dagliga arbete i vår verksamhet här på Myrstacken har utformats. Ni är mer än välkomna in till oss för att kika i denna. Pärmen hänger under vår digitala fotoram, vars syfte är att synliggöra vår verksamhet.

Våren är på ingång och vädret blir mildare, vilket resulterar i att vi börjar vara ute mer och mer. Vi har sedan några veckor tillbaka även börjat gå ut igen under eftermiddagen. Vi ber er därför att se över barnens kläder, så det finns ombyten och ytterkläder som både passar i storlek och till vädret.

Några viktiga datum att komma ihåg:

- 7-8:e mars är det stängningsdag på förskolan, pga att personalen ska iväg på kompetensutveckling. Om ni är i behov utav barnomsorg måste ni kontakta Aina senast imorgon 26:e februari.

- 1:e mars kommer vår VFU-elev Emma Larsson tillbaka till oss. Hon kommer att vara hos oss under 14 dagar.

Det kommer att ske lite personalförändringar framöver. Madeleine arbetar sin sista dag nu på torsdag, (28/2), som vill passa på att tacka för sig, samt för tiden med era barn och er föräldrar.

- 11:e mars börjar Stina hos oss på Myrstacken. Stina har tidigare arbetat på fritids.

- När Annie går hem på sin föräldraledighet kommer Lilian tillbaka, som då kommer dela på en tjänst tillsammans med Anna-Lena Gustavsson, som tidigare har arbetat i Vara.

Detta var allt för denna gång!

Med vänlig hälsning Madeleine, Helena, Moa och Annie.