Hembrev Mars Stubben

Hembrev Mars 2019

Nu går det mot rätt håll och vi har haft förmånen att få avnjuta några soliga dagar.

På Stubben jobbar Ulrika och Marie som tidigare. Susanna har nu arbetat en tid på avdelningen, så henne har ni säkert mött. Vi har även fått sällskap av Julia, som en del av er kanske träffat tidigare när hon gjorde sin praktik här.

Tisdagen den 16:e april firar vi påsk med att bjuda in mor- och farföräldrar på fika mellan kl.9.30-11.00. En särskild inbjudan kommer närmare.

Inom vårt arbete med Grön Flagg kommer vi börja att titta närmare på grodor. Tillsammans kommer vi ta reda på vart grodorna bor, hur de förändras utseendemässigt från litet grodyngel till groda och vad de äter.

Barnen har fått möta sagan om vanten. Förutom att lyssna till och få medverka i sagan har vi pratat om mönster (prickigt, rutigt och randigt). Barnen har också fått rita varsin mönstrad vante.

I arbetet kring likabehandling (GRETA), arbetar vi just nu med bokstaven G som står för gemenskap. Tillsammans med de andra avdelningarna träffas vi och sjunger, läser eller upplever något annat som stärker vår gemenskap på förskolan. De sista gångerna har vi arbetat med teckensånger, exempelvis ”Tänk att du är du och tänk att jag är jag” och ”En liten båt”.

Vi vill passa på att påminna er om stängningsdagarna nästa vecka (torsdag-fredag).

Mvh Marie, Ulrika, Susanna och Julia