Vecka 17

Hej och välkomna tillbaka till skolan! Vi hoppas att ni alla har haft en fin påsk i solen.

Vi startar veckan med att uppmärksamma världsbokdagen med att hissa flaggan och läsa tillsammans med barnen på förskolan. På torsdag har vi naturdag på skolan fram till lunch så då behöver man ha på sig kläder som är lämpliga för det. Vi äter lunch i matsalen som vanligt.

Skolan ska ha en plan för studie-och yrkesvägledning, SYV. Vi brukar lägga in en praodag per läsår, men också bjuda in olika yrkesgrupper som berättar om sitt yrke. Vilka arbetsuppgifter man har och vilken utbildning som krävs. På fredag förmiddag får vi besök av en kapten från F7 Såtenäs.

Tisdag: världsbokdagen

Onsdag: språkval åk 6, idrott åk 5-6

Torsdag: Skräpplockardag, Naturdag 8.20-11.25, no-förhör ljud

Fredag: språkval åk 6, SYV 10-11.25

Lördag: röjardag 10-13 – välkomna till skolan för att göra i ordning vår utemiljö.

Välkomna att vara med oss i skolan! Helena, Ulrika och Anna