Hembrev Åsidan

Hembrev från Å-Sidan.

Viktiga datum:

• 27/4 Röjar dag 10-13

• 10/5 Semsterlapparna ska vara inlämnade.

• 14/5 Vänermuseet för alla som är födda 2013.

• 20/5 – 22/5 Vernisage på Å-sidan.

• 21/5 Familje-kväll alla välkomna.

• 28/5 Mössebergsresa med buss.

• 19/6 Midsommarfirande på förskolan. Alla välkomna.

Våren har varit så rolig och lärorik för ert barn och för oss fröknar. Tack för ni ger oss förtroendet att få vara tillsammans med era barn.

Vi har gjort en saga om Glasspinnens resa. Det blir vårt redovisningsarbete inför kollegor och styrelse. Alla våra SK-mål är uppfyllda och kan ses i filmen.

Gemenskap: Alla har deltagit i filmen. Barnen har även dramatiserat Hattstugan på morgonsamling för hela skolan. Vi har lekt mycket lekar och pratat om kamratskap.

Svenska: De har gjort egna personliga sagor och upplevt bokstavens betydelse. Vi har sjungit sånger om vårat tema vatten.

Matematik: De har programmerat en saga om grodan och gjort problemlösningar.

Grön Flagg: Miljöarbetet om skräp i havet som syns i deras film. Vi har pratat om vatten och hur beroende vi människor är av detta. Mulle har varit på besök visat experiment och pratat om naturen.

Överskolingarna har nu börjat både från Myrstacken och till förskoleklassen. Överskoling till Fritids kommer också att ske under våren vid några tillfällen. Vi kommer under våren erbjuda utvecklingssamtal och avslutningssamtal.

Madeleine kommer att gå på föräldraledighet till sommaren men Britt-Marie kommer jobba kvar och en annan pedagog från enheten kommer jobba på Å-sidan.

Har ni frågor eller funderingar så säg bara till.

Med vänliga soliga hälsningar från Madeleine och Brittmarie