Hembrev v.18

Hej alla förskolklassföräldrar!

Imorgon fredag åker F-klass tillsammans med 1-3 på småföreställningar på musikgymnasiet AMB hela förmiddagen.

På världsbokdagen den 23/4 var våra faddrar hos oss och läste olika berättelser för eleverna.

Vad roligt att alla elever har haft med sig en favoritsak och presenterat för oss. Syftet med detta är att träna sig på att prata inför en lite större grupp och att även kunna lyssna på den som berättar.

I bokstavsarbetet har vi nu kommit till bokstaven T och då har det varit naturligt att bl a läsa trollsagor.

I matten har vi jobbat med bråk. Idag har vi spelat pizzaspelet och delat på olika sätt.

I våra naturgrupper pratar vi nu om olika växter, skillnader och likheter. En grupp har också sått olika frön. Vad behöver ett frö för att gro och vad händer om vi ställer fröet i en garderob? Kan det växa om vi stoppar ner fröet i sand istället för i jord? Flera spännande frågor och funderingar.

Vi vill påminna om att eleverna har kläder efter väder varje dag. Extra viktigt på torsdagar när vi går till skogen.

VIKTIGA DATUM:

15 maj Skolgårdsfest mer info kommer.

21 maj Skolresa Borås djurpark se separat inbjudan.

11 juni Skolavslutning 17.00 Önums kyrka.

Trevlig helg!

Lena, Malin o Maja