Hembrev Å-sidan aug -19

Hej alla föräldrar!

Vi hälsar alla välkomna till Å-sidan efter semestern.

På Å-sidan kommer det att vara 18 st barn. Femton barn är födda 2014 och tre barn 2015.

Vi som jobbar är:

Helena Johansson 100%

Britt-Marie Eriksson 80%

Lilian Carlsson 20%

Vi kommer att jobba med temat” Vännerna i kungaskogen”. Där får vi in undervisning i ämnena respekt, natur, matematik, teknik och svenska.

På tisdag 27/8 gör vi en uppstart på temat. Då kommer karaktärerna och hälsar på.

Vi har planerat in olika aktiviteter under veckan.

Måndag: Grupparbete utifrån vårt tema.

Tisdagar: Naturgrupper. Mulle för alla -14. Natur med Moa för barn födda -15.

Onsdagar: Matematik i olika grupper på Å-sidan.

Torsdagar: Rörelse på fm. Efter lunch åker vi buss till Mossbrott 12.45 – 14.45.

Fredag: Gemensam Tabata på förskolan före frukost.

Den fria och utvecklande leken är allra viktigast på Å-sidan.

Förra veckan lämnade vi ut en informationsblankett som ni ska lämna tillbaka till oss om barnets kontaktuppgifter. Dessa vill vi att ni lämnar in till oss, så snart ni kan, även lappen från friluftsfrämjandet för alla födda -14.

Ni kan redan nu boka in den 10/10 kl 18.00-19.00. Då är det årsmöte på Önums friskola. Alla styrelseplatser är valda före mötet så ni behöver inte vara oroliga för att bli invalda.

Vi ser nu fram emot en härlig höst med givande möten o diskussioner. Kom gärna med idéer och tankar inför vår verksamhet.

Med vänliga hälsningar Britt-Marie o Helena o Lilian.