Hembrev Stubben Augusti-19

Hembrev augusti 2019

Välkomna tillbaka efter semestrar och ledighet. Vi har fått chansen att få njuta av några fina dagar så här i sluttampen av månaden innan hösten kommer.

I år kommer era barn och ni få möta Ulrika F, Hanna och Marie på avdelningen. Ulrika och Hanna kommer vara här varje dag, medan Marie är ledig på onsdagar. På onsdagarna kommer istället Olivia vara hos oss. Henne möter ni annars på Myrstacken.

Vi hälsar Minou, Alma, Ralf, Alva, Holger och Selma med familjer välkomna till oss på Stubben.

Årets tema är ”Vännerna i kungaskogen”, vilket är ett färdigt material som vi valt att ta till oss och inspireras av. Temat tar upp flertalet olika ämnen, så som teknik, matematik, språk och miljö för att nämna några. Barnen kommer att få möta de olika karaktärerna som tillhör arbetsmaterialet. I tisdags, 27 augusti, hade vi temauppstart inne på Å-sidan. Pedagogerna hade klätt ut sig till de olika karaktärerna och presenterade sig och efteråt dansade vi till sångerna som finns. Tips är att söka på nätet på temat, så hittar ni några sånger som barnen kommer att sjunga och dansa till.

I Grön Flagg-arbetet kommer vi att arbeta med temat ”Djur och natur”. Detta kommer vi framöver bland annat att koppla till förskolans tema om vännerna i kungaskogen, men också arbeta självständigt med.

Vi vill passa på att påminna er om att märka upp barnens kläder med deras namn.

Hälsningar Ulrika, Hanna och Marie