Hembrev Myrstacken Sep-19

Hembrev – September-19

Hej på er!

Nu är vi igång igen efter sommarens ledigheter. Vi hoppas att ni alla har haft en bra sommar och att ni, precis som oss ser fram emot ett nytt läsår här på Myrstacken.

I höst arbetar Moa, Olivia, Ulrika och Anna-Lena (Ons) på Myrstacken.

Barngruppen i höst kommer att bestå av 9 barn som är födda-15, 12 barn som är födda -16 och ett barn som är fött-17 som kommer att skolas in snart.

Under detta läsår arbetar vi kring temat: Vännerna i Kungaskogen som består av olika djur med var sitt intresseområde såsom matte, språk, rörelse, bygglek, miljö, musik och värdegrund mm. Detta tema passar bra till vårt Grön Flagg område som under detta läsår är: Djur och natur.

Några gruppaktiviteter som vi kommer att ha under veckan:

Tisdag: Naturgrupp för de barn som är födda-16 ihop med Å-sidans barn födda-16.

Onsdag: Yogasaga/avslappning

Torsdag: Rörelse på förmiddagen och skogen på eftermiddagen.

Fredag: Tabata tillsammans med Stubben och Å-sidan.

För det mesta när vi har grupp aktiviteter kommer vi att vara indelade i 2 grupper. De äldsta kommer att heta Snickgruppen och de äldsta Snackgruppen efter de två huvudfigurerna i temat Vännerna i Kungaskogen.

Nu när vi går mot höst kan det vara bra att se över era barns hyllor så det finns regnkläder, stövlar samt klädombyte.

Kontakta gärna oss vid frågor eller funderingar!

Trevlig helg!

Mvh Moa, Anna-Lena, Olivia och Ulrika.