Hembrev Stubben oktober

Hembrev Stubben – oktober 2019

Hösten kommer med stormsteg och kylan börjar göra sig påmind. Kolla gärna över barnens hyllor, så att varma kläder, vantar och skor/stövlar finns tillgängligt eftersom vi är ute mycket.

På avdelningen arbetar vi med tecken som stöd, som är ett hjälpmedel för att kommunicera med andra. Tecknet görs i kombination med att man samtidigt säger det aktuella ordet. Vi har valt att arbeta med ”veckans tecken”, där vi varje vecka fokuserar på ett nytt ord. Vilket som är aktuellt för veckan sitter uppsatt på glasväggen innanför dörren in till avdelningen, hittills har vi haft tecknen för ”mjölk” och ”vatten”.

I vårt Grön Flagg-arbete har barnen fått vara med och sopsortera lite smått. De har följt med oss pedagoger i smågrupper och hjälpt till att sortera bland annat mjölkpaket, äggkartonger och yoghurtpaket. Samtidigt har vi pratat lite kring sopsortering, vad som ska ligga vart och varför vi gör det.

Årets gruppkort har kommit och sitter uppsatt på torkskåpet. Önskar ni ett exemplar, swishar ni 80kr till numret ovanför kortet.

Vi vill påminna om årsmötet den 10:e oktober. Separat inbjudan sitter på ytterdörren.

Vi tänkte redan nu meddela att vi kommer att ha luciafirande den 13 december klockan 7.00 inne på Stubben.

// Ulrika, Hanna, Sofie och Marie