4-6:or - vecka 42

Igår kväll hade Stiftelsen Önums Friskola årsmöte och skolan föräldramöte.

På föräldramötet berättade vi om hur en skoldag ser ut, hur vi startar dagen och hur vi tydliggör de mål vi arbetar mot, vilka redskap vi har för att få studiero och hur vi möter varje elev. Hur sätter lärare betyg? Vi tittade på en kort film om detta och diskuterade kunskapskrav och betyg. Sök på Youtube: Hur sätter lärare betyg? (ca 4 min).

På hemsidan finns likabehandlingsplanen och elevhälsan presenterad – www.onumsfriskola.se – där finns även detta hembrev. Vi valde klassföräldrar; Jennie (Jonna) och Mariah (William) för klass 6 och Susanne (Emilia F) för 4:an så vi saknar en i 4:an och två i 5:an. Hör av er om ni kan tänka er att ställa upp! När det gäller klassfotbollen så lägger vi det vid sidan om, Johan (William) kan ställa upp för 6:an, men det gäller samma där – det behövs fler.

Tack alla som kom och var med – alla andra hälsas välkomna nästa gång!

Samråd/föräldraråd 23 oktober kl. 18.00

Röjardag 17 november – välkomna!

vecka 42

måndag: idrott klass 4