Hembrev Å-sidan okt-19

Hembrev från Å-sidan H-19.

Tack alla föräldrar för att ni skickar med varma kläder till era barn. Vi är ute i alla väder och även om de är aktiva på uteleken så blir det lite goare med rätt kläder för rätt väder.

Nu har vi kommit in i våra rutiner på Å-sidan. Emil, Kerstin och Amelia är med sina kamrater från Myrstacken på natur, rörelse och ute på gården träffas de varje dag.

Barn födda 2014 har sina aktiviteter i sin grupp. De är ute på skolgården ibland också. De lär känna skolgården och barnen tillsammans med en vuxen.

Vi pratar mycket om livets stora frågor som är viktiga och nya för 4–6 åringen. De har blivit medvetna om sin omgivning på ett nytt sätt. Gretaorden används ofta.

Vi har en trevlig, rolig, lekfull och utvecklande miljö på Å-sidan. Djuren från kungaskogen kommer ibland och hälsar på det är Älgvis som tycker om barnkonventionen och den gyllene regeln.Snack tycker om matematik och ramsor. De andra djuren finns på Stubben och Myrstacken. Vi samverkar hela förskolan.

Skolans Luciamusik i Önums kyrka 13/12. Kl:8.20. Vi åker i våra bilar med de barn som är här. Personal finns här för de barn som kommer senare. Alla är välkomna.

Julpyssel i skolan 17/12. Vi är med på de aktiviteter som passar oss. Barnen får träffa syskon och vänner i skolan. Ett tillfälle till överskolning och verksamhetens gemenskap.

Datum att komma ihåg.

Föräldramöte: tisdag 22 oktober 18.00.

Skolans höstlov V 44 säg till om det blir någon förändring i schemat.

Dropp in-fika med pyssel.Tisdag 26 november. Välkomna in när ni hämtar ert barn.

Lucia med glögg och pepparkaka. Torsdag 12 december klockan 16.30. Barnen får stanna tills luciatåget är i skolans matsal, om ni vill.

Julledighet, säg till i tid om det blir någon förändring i schemat. Tack.

Helena, Lilian och Britt-Marie

ser fram emot en härlig höst med era fina barn.