Idag har vi varit ute och krattat löv och förberett inför röjardagen som är på söndag mellan 10:00-13:00. Välkomna, hoppas att ni kommer och hjälper till att göra vår skolgård fin!

I NO:n har vi avslutat arbetsområdet Kemiska reaktioner och idag hade vi ett skriftligt läxförhör. De som inte hade tränat tillräckligt får en ny chans nästa vecka. Under de veckor som är kvar av terminen arbetar vi med Kraft och rörelse.

Ett av kunskapskraven i ämnet Idrott och hälsa är att man ska kunna simma 200 meter varav 50 meter ryggsim. Alla 4-6:or har gjort ett nu gjort ett simtest och de som inte klarat det erbjuds några extra träningstillfällen i skolan. Detta behöver dock oftast kompletteras med träning på fritiden, t ex genom simskola. För att få ett godkänt betyg i Idrott och hälsa i åk 6 måste man klara simtestet.

På måndag är det dags för det muntliga nationella provet i engelska för åk 6. Man behöver inte förbereda sig men om man ändå skulle vilja träna lite kan man göra det på Bingel.

På tisdag förmiddag är det brandutbildning för åk 5. Då kommer räddningstjänsten hit och berättar om sina arbetsuppgifter och vi får lära oss mer om eld och brandkunskap samt pröva på att släcka en eld.

Vi påminner om att ni gör enkäten från Skolverket som ni fått via mail. För att få en rättvis bild av hur vår skola fungerar är det viktigt att så många som möjligt gör den. Resultatet kommer inte att visas om antalet inskickade enkäter är för litet och då är det svårt för oss att veta vad vi är bra på och vad vi behöver förbättra!

v. 47

m: 4: idrott, 6: NP engelska

ti: 5: brandutbildning

o: 5-6: idrott, 6: engelskaläxa

to:

f: nomp, 4-5: engelskaläxa

Vi önskar er en trevlig helg!

Anna, Ulrika och Helena