Vecka 51

Idag har vi fått besök av Lucia och hennes följe. En fin tradition som talar om att julen nu närmar sig. Vi har sett på filmer om julen och olika traditioner kring högtiden och gjort ett jul-Kahoot. Varför firar vi som vi gör och hur har det sett ut i historien? Hur kommer vi att fira i framtiden?

Denna vecka har vi också uppmärksammat Alfred Nobels arbete och presenterat det genom att göra en poster i grupp. De finns i korridoren om ni vill titta på dem. Vi har bland annat sett en film om Nobel, Människor för ändring, en serie som lär oss mer om personer som på olika sätt påverkat och förändrat världen.

Eleverna har nu byggt sina bromodeller, härligt att se allas fantasi och skaparglädje! Vi kommer att ha en liten utställning där vi bjuder in barn och personal från skolan och förskolan för att titta på de fina broarna.

Vi gör klart och avslutar de arbeten vi påbörjat. I so har vi börjat arbeta med kristendomen och det arbetet fortsätter under vårterminen med judendom och islam… och mycket mer!

Vecka 51:

måndag: idrott klass 4

tisdag: pysseldag 8.20-13.00. Vi går runt på olika stationer och pysslar tillsammans – välkomna att vara med! Skoldagen fortsätter som vanligt för oss fram till 14.45.

onsdag: idrott klass 5-6, språkval klass 6

torsdag: vi äter julmat tillsammans

fredag: skolan slutar 11.00 och då går bussarna hem. Välkomna tillbaka onsdag 8 januari 2020!

Trevlig helg! Helena, Ulrika och Anna