Hej, ny termin och nya utmaningar… och ett nytt år 2020!

Ett mål i vårt systematiska kvalitetsarbete är att planera och genomföra ett tematiskt arbetsområde. Vi inleder därför terminen med Världen och universum – tro möter vetenskap: rymden, världsreligioner, skapelsemyter, läsa och skriva olika slags texter. Området avslutas med en övernattning på skolan 20-21 februari. De som vill vara med samlas på skolan 18.30 och har då ätit kvällsmat hemma samt har med sig liggunderlag, sovsäck mm. Om man bara vill vara med på kvällen hämtas man ca. 21.00. Vi återkommer med mer information.

Klass 6 har hem- och konsumentkunskap denna termin och börjar med tema frukost. Det visade sig att hälften av eleverna inte äter frukost innan de åker till skolan. Diskutera gärna hemma vikten av att äta för att orka och att man gärna får ta med något att äta på första rasten om man behöver. På lektionerna kommer 6:orna få olika tips på vad de kan äta.

Vi har också påmint varandra om vad som gäller med mobiltelefoner. Eleverna får använda dem på sista rasten, men då inte ringa eller ta kort med dem. Det är alltid någon som svarar på skolan telefon 0512-10239. Vill man ringa om att vara efter skolan vill vi att man kollar med en vuxen på skolan först, samma gäller om man inte mår bra.

Onsdagen 19 februari åker hela skolan till Lidköping och åker skridskor. Matsäck och skridskor tas med.

Under vecka 4-6 är ni välkomna till skolan på utvecklingssamtal. Vi skickar med lappar med tider och önskar att ni ringar in alla tider ni kan komma. Vi önskar också att ni fyller i en skoltemp tillsammans och tar med den till samtalet.

Alla elever har från om med idag en bok som vi skriver in läxor och annan information i. Detta för att få eleverna att ta ansvar och bli delaktiga i sitt skolarbete/läxor mm. Vi vill att denna bok finns i väskan och gärna att ni föräldrar skriver en signatur när ni läst. All information till er kommer fortsättningsvis via mejl, önskar ni annat får ni kontakta oss.

måndag: idrott klass 4 Alléhallen

onsdag: idrott klass 5-6 Alléhallen, språkval klass 6

fredag: matteläxa för alla, nomp klass 5-6, repliker engelska klass 4, engelska klass 5, språkval klass 6

Hälsningar Helena, Ulrika och Anna